Etusivu > Matala GI, Paleo, Pääruoka > Helppo kanajuttu

Helppo kanajuttu

Helppo kanajuttu © Hanna Stolt

Helppo kanajuttu

Tästä ei nyt saanut mitenkään nättiä kuvaa varsinkaan kun oli jo kiire päästä syömään, mutta kyseessä on siis tämän iltainen kanajuttu. Tämä on tehty tilanteessa, missä jääkaappi ammotti tyhjyyttään joulunvietosta paluun jäljiltä ja töiden jälkeen oli Nälkä. Kauppaan mars ja kanan rintafileitä kassiin ja sitten vaan pika pikaa hellan ääreen.

Oli muuten mielenkiintoista huomata, että Pirkan antipasto-lajitelma oli ainoa paketti koko leikehyllyssä, mikä ei sisältänyt glukoosia tai muita vastaavia sokereita. Valitsin siis sen, samoin Pirkan luomutomaattisoseen joka ei sisällä muuta kuin luomutomaattia :) Jeejee, ruokakauppanatsi iski jälleen. Siihen vielä kookoskermaa (kookosmaito sisältää kaikkea ylimääräistä, kerma pelkkää kookosta ja vettä) ja pakastevihannespussi.

En ole saanut Pirkalta mitään lahjuksia, mutta olin positiivisesti yllättynyt kuten muistaakseni joskus aiemminkin siitä, että esim. Pirkan ruismuroissa on enemmän kuitua kuin hienon hienoissa All Bran muroissa esimerkiksi. Ihan vaan näin tietoiskuna.

Sitten itse ruokaan (annos kolmelle, koska fileitä oli kolme):

  • 3 kanan rintafilettä (ei niitä minuuttipihvejä, niissä ei ole lihaa nimeksikään)
  • pussillinen pakastevihanneksia
  • purkki kookoskermaa
  • 0,5 prk luomutomaattisosetta
  • 1 pkt parmankinkkua
  • Aurajuustoa
  • mustapippuria
  • suolaa
  • timjamia
  • kirveliä

Uuni 175-200°C. Levitä vihannekset vuoan pohjalle. Kaada joukkoon koko purkki kookoskermaa ja puolikas purkki tomaattisosetta, tai kaikki jos haluat enemmän kastiketta. Mausta mustapippurilla, suolalla ja yrteillä. Kääntele vihanneksia niin että ne sekoittuvat hyvin kastikkeen kanssa.

Lohkaise aurajuustosta reilu pala ja kääräise se kanafileen väliin. Kääri nyytti kokoon parmankinkun siivun (tai parin) avulla ja aseta keskelle vuokaa. Toista sama kaikille fileille. Minulla kului tähän 2/3 Valion aurajuustokimpaleesta, tosin taisin hieman maistella mennessä ;)

Koko setti uuniin n. 20 minuutiksi. Aika on arvio, sillä unohdin katsoa kellosta, mutta otin vuoan uunista kun parmankinkku oli mukavasti rapsakoitunut ja saanut väriä ja kun kastike näytti hyvin hautuneelta.

Tämän kanssa voisi tarjota quinoaa tai riisiä esimerkiksi. Salaatti toimisi myös erinomaisesti. Ohje on matala GI ja paleo ystävällinen :)

Helppo kanajuttu © Hanna Stolt

Helppo kanajuttu

Mainokset
  1. 30/12/2010 20:28

    Kanaa.. kinkkua.. kookosta.. nam!

  2. 30/12/2010 21:56

    Juuu :) Ihan ykkössetti! Päälle ripottelin muuten unikonsiemeniä koristeeksi, lähinnä koska niitä on kaapissa jostain syystä hirveästi. Nam nam :)

  3. 13/01/2011 23:51

    No kyllä, ihan ykkössetti! Tosin tein oikeilla vihanneksilla pakasteiden sijaan. Nom omnom.

    Gurmee.net on vastaisuudessakin auki meidän keittiössä! :)

    • 14/01/2011 07:46

      Huippua! :) Tein itsekin juuri alkuviikosta vastaavan oikeilla vihanneksilla (tai kai ne pakasteetkin on oikeita.. ;) ja kyl on hyvää. Terkkuja teidän keittiöön!

  1. No trackbacks yet.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

%d bloggers like this: